Ekonomi

Güvenlik Soruşturması Sonrası Malaysia Airlines’ın Sertifika Süresi Kısaltıldı

Malezya’nın sivil havacılık düzenleyicisi tarafından atılan önemli bir adımla, Malaysia Airlines’ın hava işletmeci sertifikasının süresi üç yıldan bir yıla indirildi. Bugün ulaştırma bakanı tarafından açıklanan bu karar, ulusal havayolunun yaşadığı teknik sorunlara ilişkin bir soruşturmanın sonucu olarak geldi. Haziran ayında yapılan inceleme, nitelikli işçi ve mekanik parça eksikliği de dahil olmak üzere önemli güvenlik ve bakım sorunlarını ortaya çıkardı.Bu sorunları çözmek için Malaysia Airlines kapsamlı bir iyileştirme planı geliştirdi. Strateji, yoğun bir işgücü alımı kampanyası ve üçüncü taraf sağlayıcılara olan bağımlılığı azaltmak için bakım, onarım ve operasyon hizmetlerinin şirket içinde yapılmasına odaklanmayı içeriyor. Ulaştırma bakanı, havayolunun bu planın ilerlemesini takip etmek için aylık rapor sunmasını ve hava işletmeci sertifikasının yenilenmesi için yıllık denetim yapılmasını şart koştu.Havayolunun ana şirketi olan ve Malaysia Airlines, Firefly ve Müslüman hac hizmeti sağlayıcısı Amal’i işleten Malaysia Aviation Group (MAG), son zamanlarda operasyonel zorluklarla karşı karşıya kaldı. Şirket, Ağustos ayının başlarında yaşanan hizmet aksaklıklarının ardından, bu yılın Aralık ayına kadar tüm havayollarında geçici olarak uçuş ve rota sayısını azaltacağını Cumartesi günü duyurdu.Bu aksaklıklar kısmen uçak teslimlerindeki gecikmelerden kaynaklanıyordu ve bu durum operasyonlar için mevcut uçak sayısının azalmasına neden oldu. Ayrıca şirket, tedarik zinciri, teknik ve işgücü kısıtlamaları ile pandemi sonrası ortaya çıkan diğer zorluklarla da mücadele ediyor.Planlanan uçuş azaltmaları Aeroroutes’ta görüldü ve 25 Ağustos Pazartesi günü başlayan hafta için 13 uluslararası rotada 31 haftalık uçuşun iptal edildiğini gösterdi. Bu aksiliklere rağmen MAG, 2023 yılı için 766 milyon ringgit (176,4 milyon dolar) net kâr açıkladı. Bu, 2015’teki yeniden yapılanmasından bu yana ilk net kârı ve Malaysia Airline System’in (MAS) 2010’da son kez kâr kaydetmesinden bu yana ilk kâr oldu.Ulaştırma bakanı, MAG’nin finansal durumu hakkında yorum yaparak, şirketin finansallarının “şu anda hâlâ iyi durumda” olduğunu belirtti. Ancak, ek finansal desteğe ihtiyaç duyulup duyulmayacağı, tek hissedarı olan Khazanah Nasional’in alacağı kararlara bağlı olacak.100’ün biraz üzerinde uçak filosuna sahip olan MAG, son zamanlarda yaşanan aksaklıklara yol açan operasyonel zorlukları çözmek için acil adımlar atmayı taahhüt etti. Bu çabaların sonucu ve grubun geliri ile operasyonları üzerindeki etkisi önümüzdeki aylarda yakından takip edilecek.Reuters bu habere katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

ciftlikajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort